Filter by:
Geografisch redeneren in complexe samenhangen
De wereld is complex. Geografisch redeneren helpt de wereld vanuit een ruimtelijk perspectief te begrijpen. Maar hoe maak je uitdagende opdrachten waarbij leerlingen leren in complexe samenhangen geografisch te redeneren? Het doel van deze cursus is om dit te leren.
Word leraar in het voortgezet onderwijs
De Universiteit Utrecht biedt legio opleidingsmogelijkheden (voltijd, deeltijd, zij-instroomtraject) als je leraar wilt worden in de onder- en/of bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
Course Didactics for continuing education
N/A
Supervising PhD Research
Supervisors participating in this course will expand their own repertoire and gain more insight in their style and possibilities of guiding PhD’s.
Teaching in Higher Education - UTQ (universitaire leergang BKO)
Course for university teachers who would like to enrich their understanding of student learning and improve their own teaching practice and design of courses. Particularly useful for those working on a BKO portfolio.
Meer halen uit de NCO-rapportages (train-de-trainer)
In deze bijeenkomst laten we zien hoe je scholen kunt leren betekenis te geven aan de figuren uit de NCO-rapportages, en hoe je er concrete acties uithaalt.
Werkgeheugen in de klas
Je leert aan de hand van wetenschappelijke inzichten hoe je instructieaanpassingen kunt inzetten om het werkgeheugen van leerlingen te ondersteunen.
Decaan in de klas
In deze workshop bespreken we hoe je in klasverband aan de slag gaat met studiekeuze, en welke activerende werkvormen hierbij passen. We testen ze in de praktijk, en scherpen ze aan.
Leerlingen leren kiezen
In deze workshop bespreken we de theorie achter het maken van studiekeuzes. We focussen op hoe leerlingen een studiekeuze maken, en oefenen we met tools om ze te helpen reflecteren op hun studiekeuzeproces.
English Pronunciation (for Lecturers)
This course is aimed at teachers who want to improve their English pronunciation and learn to speak more fluently.
Data in de school
In deze cursus doorloop je de cyclus van datageïnformeerd werken: vraagstelling, data verzamelen en analyseren, interpreteren, vervolgstappen bepalen.
Kleinschalig onderzoek in de school
In deze cursus ga je als leraar een kleinschalig onderzoek in jouw school opzetten en uitvoeren en je betrekt daar je collega’s bij. Dit onderzoek is praktijkgericht en onderwijskundig/pedagogisch van aard.
CLIL Coaching
This practical two-day course will help you enhance your role as a CLIL coach by expanding your coaching skills and sharing experiences with other CLIL coaches.
Intervisie met collega's
In dit incompany van drie dagdelen maak je kennis met verschillende vaardigheden en intervisievormen.
Leergang toetsexpertise
In deze leergang doorlopen docenten of sectieleiders de hele toetscyclus, en ontwikkelen zij een toets die ze vervolgens afnemen en evalueren.
Didactiek voor hbo-docenten (BDB)
Behaal je Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid voor hbo-docenten.
Coachingsvaardigheden voor docenten
In deze training werk je aan coachingsvaardigheden aan de hand van casuïstiek die je zelf inbrengt.
CLIL personalised training or support
We can put together a series of individual workshops that address topics of interest to your school. We also offer support in preparing for Nuffic inspection visits.
Begeleiden en beoordelen van hbo-studenten in de afstudeerfase
In deze cursus leren hbo-docenten hoe ze het onderzoekend vermogen van studenten begeleiden en helpen ontwikkelen bij het afstuderen.
Teaching in Higher Education in an International Classroom (THEIC)
This course offers the didactic teaching qualification course for teachers of Universities of Applied Sciences with a focus on the international classroom.
Mondeling en schriftelijk feedback geven
In deze cursus leer je op een constructieve en effectieve manier feedback geven aan studenten (/leerlingen). Zowel schriftelijke als mondelinge feedback komen aan bod in de training.
Supervising PhD research: Next level
This course helps you expand your repertoire of interventions and sharpens your effectiveness in supervising PhD research.
Course for members of Board of Examiners: ensuring assessment quality and final attainment level
In this course, we will cover the responsibilities of Boards of Examiners, what knowledge they need on assessement, and how the programme can fill the roles and tasks in a sensible manner.
Toekomstbehendig ontwikkelen als leraar
Het beroep van leraar is veeleisend. Leraar zijn en blijven betekent dat je niet alleen mee kunt bewegen met veranderingen in het onderwijs, maar ook ‘toekomstbehendig’ verbeteringen agendeert en organiseert.
Vragenlijst Interpersoonlijk Schoolleidersgedrag (VIS)
De online Vragenlijst Interpersoonlijk Schoolleidersgedrag (VIS) geeft schoolleiders inzicht in hoe hun functioneren wordt ervaren door henzelf en door de medewerkers van de school.