Leiderschap in Cultuur (LinC) Utrecht Leernetwerk

• Duuréén jaar
  • StartmomentDatum volgt nog
  • Prijs€250

Leiderschap in Cultuur (LinC) Utrecht Leernetwerk is een nieuw eenjarig leertraject voor kunstprofessionals uit underground netwerken in de provincie Utrecht. Professionals uit deze opkomende netwerken gaan met professionals uit bestaande netwerken samenwerken aan vraagstukken rondom nieuw leiderschap in de culturele sector. Het leernetwerk werkt daarbij nauw samen met de professionals die gelijktijdig de vierde editie van LinC Utrecht volgen. Door uitwisseling, ideeën en opdrachten.

Je bent een kunstprofessional uit een underground werkpraktijk, community en/of netwerk en je wilt je leiderschapsskills verder ontwikkelen. Het lijkt je interessant om ervaringen uit te wisselen met professionals uit verschillende delen van de culturele sector. En je kunt aanwezig zijn bij alle Labs en hebt tijd om aan opdrachten te werken.

Binnen het programma staan jouw vragen centraal. Je leert actiegericht. Coaches, masters en ervaringsdeskundigen denken met je mee en reiken je voorbeelden aan waarmee je zelf en met anderen praktisch aan de slag gaat. We richten ons op actuele thema’s en de skills die jij nodig hebt.

Samenwerking

De uitvoering van het programma is in handen van het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) van de Universiteit Utrecht, in samenwerking met de provincie Utrecht, gemeente Utrecht, gemeente Amersfoort en het K.F. Hein Fonds.

Netwerk

LinC staat voor het opdoen van de nieuwste inzichten, reflectie, kennisdeling en inspiratie. Met onze programma’s creëren we netwerken. Deelnemers worden aangesloten op het landelijk netwerk van LinC-professionals en vormen zelf ook een regionaal kennisnetwerk. Samen werken we aan nieuwe verbindingen tussen instellingen, disciplines, cultuur en samenleving en aan een vitale, slagvaardige en financieel gezonde sector.

LinC Utrecht is onderdeel van een serie internationale, landelijke en regionale LinC-edities. Alumni van het programma kunnen lid worden van Club LinC, de alumnivereniging die het netwerk onderhoudt en diverse activiteiten voor haar leden organiseert.

Programma in het kort

Onze werkwijze is vanuit de driehoek: kennis, persoonlijke ontwikkeling en peer-to-peer-learning. Het programma is opgebouwd uit vier onderdelen:

• Leernetwerk Labs

Tijdens deze twee bijeenkomsten gaan we aan de slag met actuele vragen uit het culturele veld. De labs zijn interactief met een combinatie van inhoud, inspiratie, kennis en skillontwikkeling. De onderwerpen die aan bod komen tijdens de labs bepalen we met elkaar.

• Leernetwerk meets LinC Utrecht

De start van dit traject is gezamenlijk in Lab 1 van LinC Utrecht. Verderop in het jaar zijn Lab 4 en Lab 8 ook gedeeltelijk samen.

• Persoonlijke ontwikkeling

Je werkt aan je persoonlijke doelen en leervragen samen met twee professionals uit het andere LinC-traject. Deze match maken we zorgvuldig en in overleg. Je leert hierbij van elkaar en legt mogelijk verbindingen met nieuwe netwerken in een andere context.

• Interventure

In teams ga je samen met de mensen van LinC Utrecht werken aan jouw vraagstukken die je meteen in je werkpraktijk kunt toepassen.

De data volgen.

Utrecht. De exacte locatie volgt.

Drs. Marcella Ponsen

Hanna Jansen

Drs. Paul Adriaanse

Intakeprocedure

Vooraf vindt een gezamenlijk intakegesprek plaats, om te kijken of het programma aansluit op jouw ervaring en opleidingswensen.

Op basis van de intakegesprekken wordt een zo divers mogelijke groep van maximaal 10 deelnemers samengesteld. Definitieve inschrijving volgt daarna.

Bij een succesvolle afronding van het programma ontvang je een certificaat van de Universiteit Utrecht.

Vragen over aanmelding?

Wiebke de Jongh