Toetsmatrijs: ontwerp en gebruik

• OnderwijsvormOp locatie
  • DiplomeringCertificaat
  • Prijs€215

Ben je gevraagd een toetsmatrijs voor je cursus aan te leveren aan de examencommissie, en heb je geen idee hoe je een toetsmatrijs opstelt? Dan is deze masterclass voor jou.

Inhoud masterclass

De toetsmatrijs biedt veel handvatten voor jou als docent. Een goede toetsmatrijs vormt namelijk de basis voor een goede toets, doordat je al voor afname van de toets nadenkt over welke leerdoelen je op welk niveau toetst. Daarmee vormt de toetsmatrijs een blauwdruk voor je toets.

In deze masterclass gaan we in op de vraag hoe je als docent optimaal gebruik kunt maken van de toetsmatrijs. Aan de hand van je eigen cursusmateriaal maak je een toetsmatrijs of evalueer je een bestaande matrijs.

In deze cursus worden de volgende thema’s aangesneden:

• Waarvoor dient de toetsmatrijs?
  • Van toetsmatrijs naar toets

Onderwerpen die aan bod komen zijn: leerdoelen, vaardigheidsniveaus, weging

Leerdoelen

Na afloop kun je:

• De kenmerken van een goede toetsmatrijs benoemen (leerdoelen, vaardigheidsniveaus, weging)
  • Een weloverwogen toetsmatrijs formuleren
  • Op basis van een toetsmatrijs tot een toets komen

Bestemd voor

Docenten die voor hun cursus een toetsmatrijs hebben opgesteld of dat willen/moeten gaan doen

Kosten voor UU-docenten

UU-docenten kunnen gebruikmaken van O&T eenheden (mits beschikbaar) of deelnemen tegen gereduceerd tarief. In beide gevallen in overleg met de eigen faculteit.

Blijf op de hoogte

Deze cursus is nog niet gepland, dus aanmelden is nog niet mogelijk. Wil je een bericht ontvangen wanneer er nieuwe data gepland zijn? Meld je vrijblijvend aan voor de wachtlijst.

Incompany / maatwerk?

We bieden deze cursus ook incompany aan, desgewenst op maat gemaakt. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

Drs. Marlies van Beek

Heb je een (onderwijskundige) vraag, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een incompanytraining of adviestraject op maat? We denken graag met je mee.

Neem contact met ons op via: onderwijsadviesentraining@uu.nl of 030 253 2261.