Endoscopie neusgang, sinoscopie en gastroscopie paard

• DuurVanaf 4 uur
  • StartmomentDatum volgt nog
  • DiplomeringAccreditatiepunten
  • Prijsvanaf €450,-

Workshops endoscopie Paard

De faculteit diergeneeskunde (Universiteitskliniek voor Paarden) biedt voor paardendierenartsen die zich verder willen bekwamen op het gebied van endoscopie twee workshops aan die focussen op endoscopie neusgang en sinoscopie paard en de gastroscopie bij het paard. De beide workshops duren 1 dagdeel (4 uur), het is mogelijk beide cursussen achter elkaar te volgen.

Workshop endoscopie neusgang en sinoscopie paard

Deze workshop zal bestaan uit enkele inleidende lezingen waarin de principes van endoscopie, de neus/sinus anatomie in relatie tot endoscopie en de diagnostische/therapeutische waarde endoscopie van neusgang en sinus aan bod komen. Aansluitend zullen er in het wetlab enkele demonstraties gegeven worden en zullen de verschillende technieken door de deelnemers uitgebreid geoefend kunnen worden op kadaver materiaal.

Met deze workshop vallen 4 accreditatiepunten te verdienen

Workshop gastroscopie paard

Deze workshop zal bestaan uit enkele inleidende lezingen waarin de principes van endoscopie, de anatomie en de techniek en diagnostische waarde van gastroscopie aan bod komen. Aansluitend zullen er in de Universiteitskliniek enkele demonstraties gegeven worden en zal de techniek door deelnemers geoefend kunnen worden.

Met deze workshop vallen 4 accreditatiepunten te verdienen

Kosten Workshops

€475,-

€450,-

Beide workshops

€925,-

Deelnemers in het lab

Endoscopie en gastroscopie paard

Workshops endoscopie Paard

Onderstaande workshops zijn voor paardendierenartsen die zich verder willen bekwamen op het gebied van endoscopie. De workshops focussen op endoscopie neusgang en sinoscopie paard en de gastroscopie bij het paard. De beide workshops duren 1 dagdeel (4 uur), het is mogelijk beide cursussen achter elkaar te volgen.

Workshop Endoscopie neusgang en sinoscopie paard

De nieuwe datum van deze workshop is nog niet bekend. De workshop neemt een halve dag in beslag.

1. Inschrijving van deelnemers en koffiemoment
  2. Uitleg over endoscopie intrumentarium
  3. Gedetailleerde anatomie neusgang en sinus
  4. Techniek scopie neusgang en sinus (inclusief pathologieën en behandelopties)

Koffiepauze

1. Wetlab scopie
  2. Nabespreking/Cases

Workshop Gastroscopie van het paard

1. Inschrijving en koffiemoment
  2. Endoscopie instrumentarium en principes techniek
  3. Gastroscopie: indicaties, techniek, interpretatie

Koffiepauze

1. Wetlab scopie: gastro/duodenoscopie + ‘sham’ bioptname
  2. Nabespreking/Cases

Datum en locatie workshops endoscopie, sinoscopie en gastroscopie

De workshop endoscopie neusgang en sinoscopie paard en de workshop gastrocopie hebben plaatsgevonden op 27 februari 2024. Er is voor beide workshops nog geen nieuwe datum bekend.

docent workshop Endoscopie neusgang en sinoscopie

Drs. T. Huppes

Docent workshop gastroscopie paard

Dr. R. van den Boom

Aanmelden voor de workshops

Beide workshops hebben plaatsgevonden op 27 februari 2024, er is nog geen nieuwe datum bekend. Mocht u interesse hebben in een eventuele volgende editie, kunt u voor meer informatie wel contact opnemen met ovp.vet@uu.nl

Kosten workshops

€475,-

€450,-

Wat bieden deze workshops

Deze workshops zullen bestaan uit enkele inleidende lezingen waarin de principes van endoscopie, de anatomie en de techniek en diagnostisch waarde van gastroscopie en de neusgang en sinus aan bod komen. Aansluitend zullen er in de Universiteitskliniek enkele demonstraties gegeven worden en zal de techniek door deelnemers geoefend kunnen worden.

Neem bij vragen contact op met:

Onderwijs voor Professionals (OvP)