The Glossary Project
Reflecteren op hedendaagse concepten
The Glossary Project is een workshop waarin we middels creatieve werkvormen reflecteren op hedendaagse concepten die van toepassing zijn op je creatieve praktijk, organisatie of project.
The Glossary Project wordt aangeboden als een cursus van drie sessies, maar het is ook mogelijk om gezamenlijk tot een vorm en invulling te komen die specifiek afgestemd is op de behoefte.
De sessies kunnen in het Nederlands of in het Engels worden aangeboden, online of op locatie.
Doelgroep
Professionals in de kunst- en cultuursector, alumni en studenten die zich verder willen ontwikkelen, en studenten van beroepsopleidingen (b.v. kunstacademies).
Planning en werkwijze
Creative Humanities Academy
Deze cursus wordt aangeboden door de Creative Humanities Academy. Wij bieden post-academisch onderwijs op maat voor professionals in de culturele sector. Je kunt hierbij denken aan lezingen, workshops en cursussen of langer durende consultancy binnen projecten. Ook bemiddelen we op specifieke thema’s, kwesties en debatten, waarbij we steeds vertrekken vanuit de productieve relatie tussen kunstpraktijken en de volle breedte van de geesteswetenschappen.
Onze specialismen zijn cultuurtheorie, filosofie en (creatieve) methoden. We werken met culturele instituties en netwerken alsook met individuele makers en artistiek leiders. Hierbij hebben we toegang tot een breed netwerk van wetenschappers van de Faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht en hun (inter)nationale samenwerkingspartners en alumni.
Vragen?
Neem gerust contact op via cha@uu.nl.
“The glossary project helped me understand academic concepts which I wasn’t acquainted with at all. It truly opened my view on theory in a joyful way which counterbalanced my apprehension of academia.”
Neal Jordan, Master's student Critical Inquiry Lab, Design Academy Eindhoven
“Working through and with the glossary has been quite helpful in the framing of my research, as it allowed to frame different aspects into clear concepts through an associative and intuitive process. As such, it helped to make some quick informed steps with concepts that were unfamiliar at times, but that all have been delineated didactically and made thoroughly intelligible for both neophytes and, I believe, experts.”
STUDIO MAXIME BENVENUTO, Writer and Researcher