Startcompetentie voor de geborgde rundveedierenarts

• DiplomeringCertificaat, Accreditatiepunten
  • Prijs€160

Startcompetentie voor de geborgde rundveedierenarts

Dierenartsen spelen op verschillende plaatsen een belangrijke rol in de (veterinaire) volksgezondheid en voedselveiligheid. Zij doen dit op basis van verschillende wet- en regelgeving. De Stichting Geborgde Dierenarts (SGD) ondersteunt dierenartsen bij het naleven van de vele wettelijke verplichtingen die hieruit voortvloeien door het opstellen van diersoortspecifieke erkenningsregelingen, zoals die van de geborgde rundveedierenarts. Het volgen van deze online cursus vormt de basis van deze erkenningsregeling.

Doelgroep voor startcompetentie voor de geborgde rundveedierenarts

De cursus Startcompetentie voor de geborgde rundveedierenarts is bestemd voor dierenartsen die geregistreerd willen worden als geborgde rundveedierenarts. Dit betreft met name zij-instromers en dierenartsen die niet in Utrecht zijn opgeleid.

In deze online cursus komt de belangrijkste regelgeving aan bod die betrekking heeft op het borgingsproces in de melkveehouderij. De cursus bevat eerst een algemene introductie en vervolgens een aantal casussen die aansluiten bij situaties die zich in de praktijk kunnen voordoen.

Deze module is samengesteld in nauwe samenwerking met Stichting Geborgde Dierenarts.

21 februari 2024

4 uur, flexibel te verdelen over maximaal 1 week vanaf de startdatum

Bijzonderheden

• De cursus wordt afgesloten met een certificaat. Dierenartsen kunnen 4 accreditatiepunten krijgen.
  • De cursus wordt tegelijkertijd binnen het masterprogramma van de studie Diergeneeskunde aangeboden aan studenten. De deelnemers vormen daardoor een mix van dierenartsen en studenten.
  • Deelnemers kunnen de module voor een groot deel zelfstandig volgen.

Schrijf je in

De cursus Startcompetentie voor de geborgde rundveedierenarts wordt aangeboden door de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op via onderstaande gegevens.

Docent/moderator

Dr. R. (Ruurd) Jorritsma

Overige vragen

Onderwijs voor Professionals (OvP)