Practicum Inside Dynamics in Organisations

• StartmomentDatum volgt nog
  • Prijs€3.350,- (onder voorbehoud)

Implementatie, interventie en innovatie

Practicum Inside Dynamics in Organisations is een op maat programma voor ervaren practitioners met een systeem-psychodynamisch perspectief. Dit programma ondersteunt bij het verder aanscherpen van het beeld van deze multifocale bril. Het biedt een plek voor verdieping van het proces van exploreren, analyseren én experimenteren en werkt aan de ontwikkeling van vakmanschap.

Samen met de andere deelnemers en de staf fungeert het Practicum als een nieuwe transitional space. Een plek waar we vanuit de praktijk vóór de praktijk gaan werken. Het is gericht op het ontwikkelen van een eigen taal, die werkt in de praktijk én op het ontwerpen en uitvoeren van interventies. Dat kan zijn voor een bepaalde specifieke rol (coach/leidinggevende/consultant) óf voor een bepaalde sector (onderwijs/zorg/multinationals).

Samen met de deelnemers wordt hierin focus aangebracht. In elk geval werkt dit programma bij uitstek op het ontwikkelen van authority from within.

Oud-cursisten met behaald certificaat van een van de systeem-psychodynamische leergangen van het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) van de Universiteit Utrecht:

• Counselling-in-Context (CiC)
  • Counselling en Coaching in Context (CCC)
  • Coaching en Consulting in Context (CCC)
  • Master of Psychodynamic Counselling (MPC)
  • Inside Dynamics in Organisations Deepening Learning (IDO DL)

Deelnemers zijn zowel zowel ‘auteur’ als ‘acteur’ in dit programma; ze zijn deelnemer, maar ontwerpen ook mee.

Dit programma is ontwikkeld op verzoek en initiatief van de alumni.

Leerdoel

Verdieping, verdere toepassing en ontwikkeling van systeem-psychodynamische perspectieven voor en door ervaren practitioners.

Het programma bestaat uit vier dagdelen en online ontmoetingen (40 contacturen). Daarnaast ben je ongeveer 20 tot 40 uur kwijt aan voorbereiding en verwerking.

Opzet

Het programma is opgebouwd langs de beproefde methode van ervaringsleren, in een vorm die doelstellingen en doelgroep ondersteunt. Elk practicum bestaat uit:

• Concepten in praktijken (verdieping, zelfgekozen, theorie)
  • Supervisie in actie (supervisie gericht op het nemen van rol)
  • Interventie in context (ontwerpen van interventies voor concrete rollen/werkpraktijken)

De Practicum-bijeenkomsten vinden plaats op wisselende locaties van de deelnemers. Voor (een deel van de) practica kunnen op initiatief van de deelnemers ook gasten uitgenodigd worden, in het licht van het ontwikkelen van een interventie voor een specifieke werkpraktijk.

Indien gewenst kunnen deelnemers participeren in het maken van een publicatie, website, toolbox of andere vorm, waarin de ontwikkelde interventies beschikbaar gemaakt kunnen worden.

Programma in het kort

• Kick-off

(een dagdeel)

• Setting the scenes (conceptkeuze, supervisiegroepen, keuze interventies en koppels/trio’s)
    • Management locaties
  • Practica

(anderhalf dagdeel)

• Concepten in praktijken
    • Supervisie in actie
    • Interventie in context
  • Online sessies

(half dagdeel)

• Tussentijdse co-consultatie interventies
  • Integratie

(een dagdeel)

• Transition + transfer

De precieze data en tijden volgen.

Bijeenkomsten

Drs. Martijn van der Spek BSc

Programmaleider

Drs. Martha Mens MPC

Deelnemers zijn als co-consultant betrokken bij dit programma.

Toelatingsvoorwaarden

Om deel te kunnen nemen aan dit programma dien je te beschikken over een certificaat van een van de systeem-psychodynamische leergangen van het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) van de Universiteit Utrecht:

• Counselling-in-Context (CiC)
  • Counselling en Coaching in Context (CCC)
  • Coaching en Consulting in Context (CCC)
  • Master of Psychodynamic Counselling (MPC)
  • Inside Dynamics in Organisations Deepening Learning (IDO DL)

Er is plek voor minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers.

Na afronding van het programma ontvang je een certificaat van de Universiteit Utrecht.

Interesse?

Neem contact met ons op via OvP.Binnenstad@uu.nl

Vragen?

Hanneke Plugge